lördag 25 juli 2009

Agilityträning

Idag har hundarna fått jobba lite ute på klubben. Monica och jag var ute och tränade lite agility och det har gått riktigt bra! Jag provade en ny metod med Jaffa idag... jag körde Teddy en bra stund (vilade emellanåt då Monica körde Milton eller Merlin). Efter kanske en halvtimme fick Jaffa köra ett varv. Hon hade bra fart och allt gick bra förutom lite strul vid slalom. Sen fick hon inte köra mer. Jag tänker som så att om hon bara får köra en (kanske två) gånger när vi är och tränar så hinner hon ju inte tröttna och tycka det är tråkigt! Och då kanske motivationen ökar! =) Tyvärr så blev inte Jaffas träning filmad idag, batteriet i kameran tog slut så det blev bara ett lopp med Teddy som kom med.

Igårkväll hade vi Hegge och Jimmy här på en liten "fyllekväll". ;-) Det var trevligt, vi satt och spelade kort och pratade och drack en massa... till och med jag blev lite berusad för första gången på länge. Men det var nog för att Linus blandade en så god drink till mig, San Francisco. Riktigt mumsig! =)

Nu blir det slappa resten av dagen!

/Maria

Inga kommentarer: