lördag 25 juni 2011

SM över för i år

Ja, då var även detta SM till ända! I år var nog första året jag inte var sådär "kräk-nervös" utan mer vanligt pirrigt nervös! =) Teddy och jag åkte upp på torsdagkvällen för att övernatta i tält på tävlingsplatsen. SM var på polishögskolans område (=inhägnat område) och det blev lite strul först, men tack vare en underbar agilityansvarig fick jag till slut en fantastiskt tältplats för helgen!
Efter en rätt så kall natt vaknade jag upp tidigt på fredagsmorgonen. Uppsättning av agilitytältet, veterinärbesiktning och invigning stod på schemat. Allt flöt på bra och sen blev det ytterligare en kall natt i tältet. Lördagsmorgonen började med agility-lag small och jag gick upp tidigt för att hinna titta på. Teddy och jag skulle inte köra förrän runt 14-tiden så jag kände ingen större brådska. Det var så skönt att bara sitta och titta på alla andra och ta det lugnt! =)
Teddys hopplopp från lördagen kommer här:



En miss av mig (kom emot ett hinder, vilket man inte får göra) resulterade i fem fel och sen rev Teddy ett hinder i slutet. Annars är jag relativt nöjd med farten (men jag vet att han kan springa fortare ;-))

Söndagens agilitylopp (finalen):



Där är jag mer nöjd med farten, speciellt efter disken! ;-) Var dock noga med att han inte skulle få springa i mål utan att ta gungan, då den var ett litet orosmoment i våras efter en incident på en tävling.
Nöjd med SM? Ja absolut! Detta var vårat femte SM i rad och jag har blivit nästan lika förvånad och glad varje år vi har kvalat. Teddy är ingen supersnabb hund, men han är relativt säker och jämn i sina lopp.
När Johanna och jag var och tränade i veckan kändes Teddy helt underbar att köra, dock blev det lite för varmt så han blev trött lite fortare än vanligt. Vi körde en rätt svår agilitybana, men jisses vad kul den var! =) Lite bilder på Teddy från den träningen kommer här:



Tycker den här bilden blev så skön! Han ser så lycklig ut! Fångad mitt i språnget!



Min ögonsten! <3


/Maria

Inga kommentarer: