torsdag 26 februari 2009

Ledig dag.




Skönt med en ledig dag så här mitt i veckan! Bara jobba imorrn sen är det ju heeelg! =)


Har idag roat mig med att vara iväg med Teddy till veterinären i Borensberg för sin andra rabiesvaccination (det tog ju inte hela dan, men jag tog ledigt ändå). Nu ska vi "bara" vänta i 120 dagar innan vi kan ta blodprov och se om han har antikroppar mot rabies... sen är det bara att köra! =) Hoppas vi kvalar till landslaget...

Ringde Monica efter veterinärbesöket och hämtade henne, så åkte vi ut till Fallstugorna för en promenad. Och fy f-n vad jobbigt det var att pulsa i blötsnö! Puh, vi var helt slut bägge två efteråt! Vi kände att vi förtjänade en fika i Bråstorp (vi skulle ändå in och handla på Willys... och det blev en sväng på Arken också...). Körde en riktig storhandling på Willys, skönt att ha det gjort innan helgen. På Arken köpte jag "lilla" märgbenet åt Teddy... (kolla bilden). Jaffis får dessvärre nöja sig med foder som är milt mot magen just nu för hon är ganska kass, kräks och har diarre... Ikväll åt hon för första gången på ett och ett halvt dygn, ris, lite nötfärs och "snällfoder mot magen".

Hämtade min älskling på jobbet vid halv tre, sen har vi haft en hel eftermiddag på stan! =) Men inget gick som det skulle... först skulle Linus skaffa nytt leg på Handelsbanken... nä, då var han tvungen att ha ett giltig leg eller ett personbevis för att skaffa ett nytt leg! Jaha, så vi knallade vidare till Swedbank eftersom Linus ska byta till den banken... stod i kö en stund, sen tog killen i kassan Linus namn och telefonnummer så skulle han ringa imorrn och boka ett möte, för det här med att byta bank är inget man gör på några minuter. Men men, blir väl en tid nästa vecka så då blir ju iaf bankbytet gjort.

Nu är vi hemma, trötta och slitna och längtar efter helgen. Ska till min mamma i Askersund imorrn, hon fyllde i söndags så vi ska dit och fira lite... Mamma skulle bjuda oss på kinamat, mums! =) Det var längesen jag åt!

Dags för en lugn kväll nu... bara lägga sig i soffan och slappa!

/Maria

1 kommentar:

Monica sa...

Ja, jag var seg i kroppen resten av dagen efter vårt hårda träningspass ute i skogen.

Vad Teddy ser ut att NJUTA av benet!! :D

Kram!