måndag 9 november 2009

Plugg, plugg & mera plugg!

Första kursbrevet dök ner i brevinkastet i torsdags och jag var inte sen att kasta mig över det för att påbörja mitt pluggande! Lite information om kursen, ett välkomstbrev och så innehållet för denna månad: hundens skelett och rörelseapparat, farmakologi, infektionssjukdomar samt utlandsresa med hund. Har läst igenom allt och nu har jag börjat med att lära in avsnitt för avsnitt. Har tagit mig igenom skelettet & rörelseapparaten och farmakologin med lyckat resultat och har idag påbörjat hårdpluggandet av infektionssjukdomar. Har säkert suttit i 4-5 timmar idag till och från, så min hjärna är mos just nu... det är så länge sen jag använde den så det tar nog ett litet tag innan den vänjer sig vid att arbeta igen! :-p Jag menar... som lastbilschaufför anstränger man ju inte direkt hjärnan...

Och allting är nu klart med praktiken hos veterinären i Linköping! Jag och min handledare från arbetsförmedlingen ska till veterinären den 15:e december för att skriva alla papper och sen är det klart för mig att börja där efter nyår! =) Ska praktisera i 2-3 månader för att sedan gå över till att bli lärling i åtminstone 1 år. Det här blir kanon! =)

/Maria

Inga kommentarer: