onsdag 16 december 2009

Snö i massor! =)

Vintern är här! Och det med råge! Över 1 decimeter snö sedan igår (var visserligen inte jättekul att köra till och från jobbet igår, men jag kom fram och hem hel i alla fall=)).
Mia och jag tog en lång, lång sväng i Ödeby idag med alla vovvarna och Teddy är ju som en valp i snön! =) Svängen var kanske inte så jättelång egentligen (1 timme i vanliga fall), men en utav Mias hundar gav sig ut på ett eget äventyr så vi fick gå fram och tillbaka i en halvtimme innan hon äntligen dök upp igen. Det är verkligen härligt med skogspromenader i snön! Det är fridfullt, hundarna njuter och de blir inte skitiga! Däremot fastnar det snöbollar i Teddys ben som tovar ihop hela pälsen...

Imorgon blir det jobb igen, röntgenmaskinen är nu installerad så imorgon blir det premiäranvändning av den! =) Alla papper är påskrivna från arbetsförmedlingen nu så allt är klart! I ett och ett halvt år framöver vet jag hur mitt arbetsliv ser ut. Först praktik sex månader, sen lärling i ca ett år. Perfekt! =)
Och så en fin bild på Teddy innan jag avslutar... =) Linus och jag tog egna julkort i år, det var dock inte det här kortet vi skickade iväg till släkt och vänner! Vi fick fina kort på bägge hundarna, men de bilderna har Linus på sin dator, får lägga in ett utav dom här senare.
/Maria
Ps: Grattis pappa på födelsedagen! =)

Inga kommentarer: