fredag 18 december 2009

Bajsnödiga Teddy...

Kände en välbekant stank i bilen på väg hem från jobbet idag... hundskit. Jag hade planerat att stanna till på ett elljusspår längs med Fornåsa-vägen och när jag väl gjorde det och öppnade bak på bilen så kunde jag inte låta bli att asgarva. Ihoptryckta i ena hörnet på bilburen satt Teddy och Jaffa och verkligen tryckte så hårt det gick... i andra änden av buren låg fullt med hundskit (löst dessutom). Hundarna såg så eländiga ut där de satt! Upptäckte när jag släppte ut hundarna att det var Teddy som var boven, hela rumpan full med bajs. Måste ha varit nåt fruktansvärt akut, han har aldrig skitit i bilen förut, men nu var han ju riktigt kass i magen. Jaja, tog ett varv runt elljusspåret och hundarna sprang runt i snön och Teddy satte sig hur många gånger som helst utan att det kom något mer. Får ha lite koll på han under helgen. Och så får han banta tills imorgon!

Jobbet idag har mest bestått av röntgen. Det är riktigt roligt, jag har röntgat ett par hundar helt på egen hand och det blev dessutom riktigt bra bilder! =) På måndag ska vi få en mer grundlig utbildning av röntgenmaskinen för att lära oss alla små finesser.

Men nu är det helg! =)

/Maria

Inga kommentarer: