torsdag 31 december 2009

Gott nytt år!

Jaha, då var det bara några timmar kvar av detta året... I år ska Linus och jag för en gångs skull varken ha fest eller gå på fest, vi ska hem till Ingvar och Birgitta och äta gott och dricka gott och prata gott! =)

Julen har varit bra med myyyycket mat, trevligt folk och en och annan julklapp! En ny klotång till vovvarna (en sån där som lyser rött om man är för nära pulpan, väldigt praktiskt!), en locktång till mig (så mitt raka hår kan bli lite fluffigt!), mine-tallrikar som jag samlar på, försvarssprej mot hundar (som pepparsprej, om vi skulle bli attackerade av nån annan hund), presentkort, fina bichon-prydnader, handskar mm.
Sen så köpte jag och Linus en gemensam julklapp till oss själva, ett ninteno wii. Så nu spelar vi för fullt om dagarna!

Igår var jag och en kompis iväg och gjorde brasiliansk vaxning för första gången... 45 minuter ren tortyr... per person dessutom! Men, men, nu har man iaf testat det. Jag var även på 45 minuter massage innan "tortyren" och det behövde min kropp. Det var riktigt skönt, förutom när hon masserade mina överarmar som jag inte hade den blekaste aning om att jag faktiskt hade så ont i!

Jag har även hunnit med att jobba några dagar under jul och i tisdags kom min lyckligaste stund hittills... jag fick ge en spruta alldeles på egen hand! Lite nervöst, men jag träffade rätt och vovven mådde bra när den åkte hem och jag har inte hört nåt än så den mår nog fortfarande bra! =) Det går framåt i karriären!

Hundarna har fått en långsväng nu på förmiddagen, var ute i en och en halv timme. Hoppas Teddy inte reagerar så mycket på smällarna sen, det gick bra nu när vi var ute och vi gick förbi några ungar som smällde. Han reagerade knappt.

Nä, gott nytt år nu allihop!

/Maria

Inga kommentarer: