måndag 5 april 2010

Snöblask...

Kan inte bara snön ge sig nu? Vill ha vår och sommar och soool! Börja träna agility igen och lägga spår i skogen så hundarna får lite mer än promenader. Om två och en halv vecka ska jag ha en bichon-dag ute på klubben och då j-vlar ska det vara skinande sol och torrt ute!
Har precis kommit in med hundarna nu, var hos Mia i Charlottenborg och tog en blaskig och skitig promenad. Hundarna är nu duschade och ligger och vilar och har det gött. Teddy har fått lite nya egenheter för sig sedan han blev frisk igen. En långpromenad om dagen annars sitter han och psykar mig i timmar... och gnäller... och gnäller lite till... Positivt i och med att jag måste tvinga mig ut, negativt i och med att han får sin vilja igenom och har blivit ytterligare lite mera bortskämd... Han har blivit piggare och mer lekfull, vilket är positivt. Och inga tendenser till att ha ont någonstans eller bli låg igen, skönt!

Påsken har varit solig (fram tills idag...) och skön, varit på långsväng varje dag och i lördags tillbringade vi eftermiddagen och kvällen hos Linus föräldrar med massa god påskmat! =)
Igår tvingade jag med Linus ut att övningsköra för första gången sedan snön kom och det gick långt över förväntan! Vi var ute i 45 minuter och körde på både stora och små vägar och Linus körde fort för första gången, 107 km var han uppe i som mest! Han var riktigt nöjd med sig själv efteråt. Duktig älskling! =)

Snart iväg till gymmet och svettas lite då!

/Maria

Inga kommentarer: