lördag 23 augusti 2008

Svampplockning



Idag var jag och Monica iväg till Åmmeberg med hundarna för att försöka hitta lite kantareller. Vi gick i skogen i en och en halv timme och lyckades iaf hitta ca en liter... inte mycket, men det räcker till några mackor! =) Och hundarna hade väldigt kul, de sprang runt som vildingar hela tiden! Så nu behöver inte de mer motion idag! Bra det, för om ett par timmar kommer Jimmy och Ywonne, vi ska käka kräftor och ha en trevlig kväll med öl, cider och sprit! :-p




I onsdags startade fortsättningskursen som jag håller i. Det var lite nervöst först, men allt gick väldigt smidigt! Det var ju bara folk jag kände, förutom en tjej, men hon var trevlig och lätt att ha att göra med. Det saknades även fyra personer, men de kommer antagligen på onsdag. Då får jag även hjälp av Tessan, eftersom det är lite mycket att ha en kurs på 10 pers själv. Det känns som det kommer bli en bra kurs med duktigt förare och hundar! =) På onsdag ska de få träna på framåtsändande, slalom och byten.


När jag ändå är ute på klubben på onsdagar nu så ska jag passa på att träna mina egna hundar före varje kurstillfälle. Teddy behöver en hel del kontaktfältsträning och Jaffa har ju då slalom som hon tycker är gööööööör-tråkigt! Alla andra hinder går bra, men så kommer man till slalom, då tar det tvärstopp! Gick dock relativt bra i onsdags innan kursen, då hade hon en aning mera fart än vanligt i slalomet... sen om det kommer fortsätta så eller bara var en ren tillfällighet, ja det märks framöver! Teddy skötte sina kontaktfält, jag kör med klicker på träning. Två-på-två-av.Han är jätteduktig, men jag vet att jag inte kan lita helt på att han tar kontaktfälten. Rätt som det är så hoppar han av lite för tidigt, det är det jag ska försöka träna bort.

Nu ska jag gå och pussa lite på Linus! =)

/Maria
(bilden är tagen i somras utav Motalatidning, det var en utav bilderna de hade med i artikeln om agility-SM)

Inga kommentarer: