tisdag 26 augusti 2008

Vaccinations-dags!


Usch ja... idag var det dags för det där hemska som hundarna måste göra en gång om året... vaccinering! Jaffa gömde sig under en stol och Teddy försökte klättra på mig för att komma ner från vetrinärbordet. Ingen av dom lyckades undkomma sprutan fast de så väl försökte! :-p

Tur att jag hade Linus och Jimmy med mig, hundarnas "body-guards"! Haha! :-)

Väl klara med vaccinationen sprang hundarna med glädje ut därifrån, trots att det ösregnade! Ska tilläggas att Teddy hatar regn, han stretar oftast emot i kopplet om det regnar för mycket och vill in så fort som möjligt igen!

Väl hemma blev det bara en kort runda i området, då var Teddy som vanligt igen och ville in, bort från regnet. Får väl se om jag kan ta en lite längre runda senare, det har slutat regna nu iaf.


Imorgon är det dags för kurs igen, det ska bli kul! =) Jag ser fram emot att se hur hundarna (och förarna) kommer att utvecklas under kursen. Jag hoppas att jag kan lära dom lite iaf...

Om det inte regnar kommer jag göra som förra onsdagen, att jag åker ut tidigare för att träna mina egna vovvar lite innan. Det är ju två tävlingar som närmar sig i september och det vore kul om Jaffa fått upp farten liiiite i slalom i alla fall! Den 6/9 är det Åtvidaberg som hägrar. Linus överger mig dock den tävlingen, han ska med sin far till Stockholm... men det kan jag unna honom! =) Iaf för den här gången... ;-) Men Tomten 20/9 slipper han inte! Då ska vi tävla med de "stora och duktiga" hundarna (Teddy, Pepsi och Champis). Lilla Jaffen får allt klara sig utan att tävla då, det är bara klass 2 och 3 då. Sen är det ju min födelsedag dagen efter! =) Då blir det kalas! :-D 27 år... uj uj uj... börjar närma mig medelåldern ju! ;-)


Linus, Teddy, Jaffa... puss på er! Love you!


/Maria

Inga kommentarer: