söndag 10 augusti 2008

Testar



Jaha, då har man skapat en blogg... testar lite för att se hur allt funkar...

En snabb presentation! Maria heter jag, bor med min älskade sambo, Linus, och våra hundar Teddy, en bichon frisé på 6 år och Jaffa, en sheltie på 5 år.

På dagarna jobbar jag för fullt som lastbilschaffis, på kvällar och helger gör jag allt möjligt med hundarna och sambon. Mitt stora intresse är agility med hundarna, det är såå kul! :-) Teddy är en riktig stjärna på det, Jaffa är lite mer nybörjare och har inte kommit så långt än...

Igår var jag och Linus i Fagersta och tävlade. Jaffa fick stanna hemma (hos Linus föräldrar, hon var inte själv hemma hela dagen!), då det bara var klass 2, klass 3 och klass 3 internationell. Teddy var på topp! Han gjorde 4 nollade lopp, varav han tog sitt sista agilitycert i internationella agilityn och blev därmed svensk agilitychampion! :-) Äntligen! Så som jag har väntat på det! Men den som väntar på något gott... Dessutom är han nu nästan klar för SM nästa år. Nästa helg är det tävling i Frövi, då får även lilla Jaffa följa med och visa vad hon går för!


Nehej, nu ska jag prova att lägga till lite bilder och se om det funkar!

Ciao!

1 kommentar:

Marlene sa...

Hej! Kul att se att ni är igång och bloggar. Ser fram emot spännande inlägg! Kram så länge, och tack för promenaden idag!