måndag 8 september 2008

Sjuk sjuk sjuk....

Jaha... kanske inte var så lyckat att släpa sig iväg på tävling (speciellt inte då det regnade oavbrutet...) när man precis varit så sjuk. Nu sitter jag här hemma och har fått sjukintyg för resten av veckan, huvudet spränger, lungorna är jag på väg att hosta upp och snoret täpper till näsan. Fick hostmedicin på vårdcentralen idag, ska vara extra slemlösande och vidga luftvägarna. Men men, jag blir väl bra nångång!
Till tävlingen då... som sagt så regnade det oavbrutet, så bortsett från när jag sprang mina lopp så satt jag bara i tältet och tittade på alla andra. Jag körde bara ett lopp vardera med mina hundar, sen väntade jag in Malin med Nellie och vi åkte hem tidigt. Det var Jaffa som började på morgonen och det var ett halvdant lopp... Då det var så lerigt (kombinerat med att jag inte orkade så mycket) blev det att jag inte kunde satsa allt. Det gick en stund, men sen diskade vi oss då Jaffa vände åt fel håll efter en tunnel och sen kikade in i den på vägen till mig... men vi körde klart ändå, jag ville se hur det gick i slalom, men det var riktigt segt. Annars hade hon skaplig fart.
Teddy är jag jättenöjd med samtidigt som jag är förbannad! Det var den svåraste slalomingången jag varit med om och jag var riktigt orolig för den, men det gick galant! Vi närmade oss slutet på banan med noll fel och bra tid, då Teddy efter långhoppet (som stod så att Teddy landade precis innan publiken, sen skulle man svänga kraftigt till vänster o ta däcket) fick syn på en jääätteintressant hund precis utanför banområdet! Han sprang raka vägen ut och fastnade med nosen i baken på den hunden... och jag hörde i speakern att vi blev diskade. Jag gick raka vägen till Teddy och ja, jag gjorde nåt man inte får göra på tävling! Jag tog tag i min hund och la ner honom för att markera att det där inte var okej! Inte hårt eller tufft på nåt sätt, utan jag la honom bara ner lugnt och sa "det där gör du inte om". När jag vände mig om hade jag domaren bakom mig som sa lugnt "jag vet att du har en tuff hund, Maria, men så där får du inte göra". Jag vet! Men jag ångrar inte att jag gjorde det, förhoppningsvis händer det då inte igen. Domaren ska ha all "credit" (eller vad säger man?), jag tycker det är jättebra när domarna går fram och säger till för det finns de som är riktigt elaka mot sina hundar. Dessutom hade han gjort en skitkul bana! Så nästa helg (den 20/9) ser jag fram emot att få tävla på hans banor igen! Och då lovar jag att inte ta tag i min envisa hund... ;-)
Sen så är jag sååååå glad för Teddys brorsa Lukas, som tog sitt första cert senare i hopploppet! Hurra! Tyvärr så missade jag ju det loppet eftersom jag åkt hem, men fan vad kul att de också är på gång! :-) Lukas kom tvåa i agilityloppet, men blev då snuvad av ettan som inte var fullcertad än... men i hopploppet visade de var skåpet ska stå! :-) That´s the way to go!

Hihi... jag sitter och tittar på Linus, han har somnat som en gris i soffan! Det är slitsamt för honom att ta hand om en sjuk kärring... ;-)

/Maria

Inga kommentarer: