lördag 27 september 2008

Trött och bakis....

Vilken trevlig kväll det var igår! Jag, Linus, Jimmy och Ywonne var nere på Wetternmagasinet och åt god mat (rödingen där rekomenderas!) och drack gott! Hur mysigt som helst! :-)
När Linus och jag kom hem fortsatte vi dricka gott, rosa pantern och redbull-jäger. Vi satt uppe till halv fyra i natt, vi kunde inte sluta sitta i soffan och bara prata, prata och prata! Vi pratade om allt mellan himmel och jord! Det är mysigt att bara prata om allt och inget på nätterna! :-)
Idag däremot är det lite segt... har nog inte riktigt vaknat än.

Under veckan har det varit en hel del. I tisdags var det klubbmästerskap i agility ute på klubben och i onsdags hade jag kurs. Klubbmästerskapen gick superbra! Både Teddy och Jaffa var riktigt taggade. Linus körde med Pepsi, Champis och Sprite. Pepsi och Sprite fick varsin femma i första loppet (som var agilityklassen) och Champis gick nollat, men antagligen med en hel del tidsfel då han stannade innan sista hindret och stod och hostade flera sekunder! Måste man hosta så måste man! :-)
Teddy nollade sitt första lopp och fick en riktigt bra tid, Jaffa diskade sig precis i slutet då hon sprang förbi ett hinder och jag inte brydde mig om att ta tillbaka henne, utan fortsatte springa. Hon hade så bra fart att jag inte ville förstöra det. Det enda som behövs nu egentligen är att hon blir snabbare och säkrare i slalom, annars kör hon en bana jättefint!
I hopploppet fick Linus stryka Pepsi då han blev tillfälligt halt efter att ha fått en stålbur på tassen. Sprite och Champis nollade sina lopp. Det slutade med att Sprite blev klubbmästare och Champis kom tvåa! :-)
Teddys lopp gick kanon, han var snabb (dock parerade han lite inför varje hinder, då det var så mörkt ute vid det laget att han blev lite osäker) och han gick nollat. Jaffa fick 10 fel, men det räckte för att hon skulle hamna på en femteplats totalt. Och Teddy vann! :-) Så han behåller sin titel ett år till iaf!

Så i onsdags var det kurs igen. Jag åkte ut senare eftersom jag kände att mina hundar inte behövde träna nåt, det fick räcka med att de körde KM:et dagen innan. De behöver ju vila ibland också! Så de fick bara följa med för att sitta och titta den här gången. Jag hade gjort en slalomövning och en kombination med gungan. Det är de hindrena kursarna behöver träna på mest (trodde jag! Gungan visade det sig att alla, utom två, tar helt självständigt!). Visst behövs det lite mer finslip från de flesta, men grunden har de och det är huvudsaken. Slalomen såg jag inte så mycket av, då det var Tessan som stod vid den övningen. Men där vet jag att alla måste träna mer, slalom är ett svårt hinder för hundarna. Speciellt när de kommer med lite fart och ska in i slalomet. Men det kommer också att släppa så småningom! Kursarna är ju så duktiga! :-)
På onsdag ska de få köra balanshinder, ska försöka klura ut ett par kluriga kombinationer åt dom!

Nu måste hundarna här hemma få lite ompyssling. Teddys öron ska bli rena och Jaffas tassar måste klippas.

/Maria

Inga kommentarer: