onsdag 23 september 2009

Lite smått o gott!

Hänt i helgen:
Pappa kom hit, åkte på klassfest, kom hem mitt i natten och somnade sen gott på våran soffa. Innan han åkte hem på söndagen kom Ingvar och Birgitta hit och så firade vi min födelsedag lite i förväg. Tack för dom fina tallrikarna jag fick, nu har samlingen börjat! =) Och min älskling gjorde en jääättegod smörgåstårta!

Hänt i veckan:
Måndag, min födelsdag (hipp hipp hurra!) var lugn och skön, Mia och jag tog en skogssväng med vovvarna.
Tisdag: Inget anmärkningsvärt vad jag minns...
Idag: Mia och jag var i Hjortkvarn, Jaffa skulle göra anlagsprovet för 3:e gången, Bea skulle gå öppen klass för första gången och Teddy skulle få lite hjälp med sin skotträdsla. Jaffa gick inte alls idag, vi avbröt vid första vinkeln och gick tillbaka. Bea fick inget pris, men Mia fick en rad nyttiga tips och råd. Och Teddy (som har blivit rädd för att spåra efter att vi har skjutit skott för honom i spår på kursen) gick ett kort spår med domaren. Sen tog domaren ut sin löptik och Teddy fick nosa och vara glad medans domaren gick iväg och sköt fyra svaga skott 10 meter bort. Teddy är inte skotträdd! =) Inte en enda reaktion under dom fyra skotten, han var helt fokuserad på tiken. Leif (domaren) förklarade att en skotträdd hund hade flytt fältet, rädslan tar överhand oavsett om det är en löptik där eller inte. Så det ska inte bli några större problem att träna honom! =) Mia och jag ska till och med åka upp till Leif med jämna mellanrum för att få privatlektioner. Hur många domare erbjuder den möjligheten?

Imorgon: hämta nya bilen! =)

/Maria

2 kommentarer:

Monica sa...

Men du!! Nu lyckades jag ju missa din födelsedag i alla fall!! Kom på det igår kväll, "Hm... vilken dag var det nu igen som Maria fyller år...?"

GRATTIS i efterskott!! Hoppas du har haft bra födelsedagsfiranden, även de som var för tidiga! :)

Kram på dig vännen!

Maria sa...

Tackar! =) Bättre sent än aldrig vet du väl? ;-)