måndag 7 september 2009

Nya liv till världen!

Så härligt det är att få se nya liv komma till världen! =) Linus föräldrar ringde mig vid 18-tiden ikväll och sa att Skrållan hade påbörjat sitt värkarbete. Bara att slänga sig in i bilen och åka iväg! Första valpen hade redan hunnit komma ut när jag kom fram, tyvärr var den dödfödd... =( Det kändes lite i hjärtat... Men ganska snart kom nästa valp, en sobelfärgad hane som pep och levde runt, då gick humöret upp! =) Strax därefter dök nästa valp upp, en riktigt korpsvart (trefärgad) tik. Jättefin! Och en stund senare föddes nästa, en sobelfärgad hane. Tre stycken pipiga små fjun som verkade må bra! =) Jag stannade kvar ytterligare ett par timmar utifall det skulle komma någon mer (det var svårt att känna, Birgitta kände och kände men var osäker. Svårt det där!) Jag låg bredvid valplådan och det pep och pep (mysigt ljud!=)) och Skrållan var helt slut. Inte lätt att klämma ut en massa valpar sådär!
Strax efter tio åkte jag hem, var helt slut bara efter några timmar! Tänk då hur slut man skulle vara av att ha valpar hemma i åtta veckor innan de ska till nya hem! Men samtidigt så härligt att se dom växa upp! =)
Jag sa ju att hon var kolsvart... =)
Alla tre ute!
Fr vänster: Tiken, hane nr 2,
hane nr 1
/Maria

Inga kommentarer: