söndag 10 april 2011

Bästa träningen på länge!

Det var i fredags som Johanna och jag åkte och tränade på klubben en sväng efter jobbet. Johanna hade med sig en rolig kombination från tidningen Clean run som man kunde köra på massa olika sätt. Sju hopphinder och en lång tunnel var allt som behövdes.





Såg ut ungefär så här, har ritat ur minnet. När vi gick banan så kom Johanna in på att man kunde göra "tysken" mellan hinder 6-8. Då jag bara lite snabbt hört talas om tysken men aldrig provat själv så blev jag lite nyfiken på att ändå testa med Teddy. Och jisses! Om jag bara hade haft filmkamera med mig! Det klickade på första försöket och Teddy fick otroligt tajta och fina svängar! Kändes underbart! =) Dock fick vi en liten för stor utsvävning mellan hinder 3 och 4 men det rättade vi till de kommande försöken! ;-)

Även Frodo var superduktig och klarade banan galant! =) Våra duktiga vovvar! <3



Nästa kombination blev det tysken mellan hinder 1 och 2, funkade även där hur bra som helst! Att man ska komma på såna här saker när Teddy är 8 och 1/2 år... Tänk vad mycket lättare det varit om jag provat tidigare! =)



Och sista kombinationen för i fredags. Även där kunde jag smyga in en liten tysk! ;-) Mellan hinder 3 och 4 passade den utmärkt! Nu blir det att träna tysken! Massor! =)

Älskar kombinationer som kan köras på många olika sätt, bara att ändra siffrorna lite och vips! så har man en helt ny kombination!

Det var trötta och nöjda mattar och hundar som åkte hem från klubben! =)



Idag har Linus och jag varit ute med vovvarna runt Råssnäs udde i det fina vädret. Kameran var med och lite bilder blev det.


Så här såg udden ut på ena sidan...



... och så här på andra sidan, drygt 50 meter från första bilden.


Lite skillnad! Tror det har blåst lite utifrån Vättern den senaste tiden... ;-)




/Maria

Inga kommentarer: