måndag 18 april 2011

Lite trött, lite seg, MYCKET lycklig!

För Teddy och jag tog sista SM-pinnen i lördags och är nu kvalade till agility-SM 2011! :-D
För femte året i rad ska vi iväg och kämpa om titeln "Svensk mästare"!
Det var i Nybro vi lyckades med denna bravur (älskar Nybro, kommer alltid åka på deras tävlingar!=)) och vi hade världens bästa support med oss: Johanna och Frodo! Det var sista tävlingen för att kunna kvala till årets SM (nejdå, kände iiiingen press alls... ;-)) och det var länge, länge sen jag var så nervös. Ganska skönt ändå var att Teddy och jag började med hopploppet (där vi redan hade alla SM-pinnar, det var i agilityklass vi behövde en), det kändes som ett bra uppvärmningslopp.



Vi nollade loppet och det kändes bra, en 12:e plats hamnade vi på i hoppklassen.
Agilityloppet:




Jag fegkörde lite... ;-) Jag såg nämligen så himla många som diskade sig och fick fel och då tog jag det säkra före det osäkra. Och uppenbarligen så gick ju det bra! En 2:a plats blev det här! Och viktigast av allt: SISTA SM-PINNEN!!! :-D Jag blev så lycklig så jag nästan grät! Hoppade runt av lycka och gav min lilla ögonsten maaaassa godis!
Och bättre blev det för än var ju inte dagen slut! Johanna och Frodo hade ju sina lopp kvar! Det var debut för dom i agilitytvåan. Och vilken racerdebut! Vem gick in och ägde och sopade banan med alla andra?! ;-) Bästa Johanna och Frodo såklart! Vilken dag! Vilket team! Vilken start på utomhussäsongen! =)
"We are the champion, my friend!" ;-)

/Maria

Inga kommentarer: