fredag 22 april 2011

Jävla Scalibor-skit

Våren har ju anlänt med råge nu och så även fästingarna... Dom senaste åren har jag provat de flesta medel, spayer, spot-on-lösningar, dosor mot fästingar på Teddy utan tillfredsställande resultat. Anser inte att han ska ha över 20 krypandes fästingar i pälsen efter en skogspromenad... Så i veckan har jag övervägt noga, noga om jag skulle våga mig på Scalibor fästinghalsband. Har inte velat prova tidigare med tanke på att biverkningarna kan vara ganska allvarliga. Men samtidigt är det många som är så nöjda med halsbandet och jag tänkte att det nog skulle kunna gå bra... Tog på Teddy halsbandet i onsdags vid lunchtid. Allt var lugnt fram tills igår eftermiddag då han var orolig, flämtade, var ovillig att röra sig, hade ökad hjärtaktivitet och var allmänt dålig. Halsbandet av, in med Teddy i duschen och tack och lov blev det betydligt bättre direkt efter det.
Såg även när jag duschade honom att han var röd och irriterad runt halsen där halsbandet suttit.
Så inget mer Scalibor för honom inte! Då sitter jag hellre med lupp och går igenom pälsen på honom varje dag...

/Maria

Inga kommentarer: