söndag 19 oktober 2008

En riktig hunddag!




Idag har det varit hundarnas dag! :-) Först gick jag och Emmeli en promenad i Staffanstorp i en och en halv timme. Sen åkte vi ut till klubben och tränade agility i över en timme. Nybörjarkursen var där ute och hade avslutning, men de var på övre plan så vi kunde hålla oss där nere med balanshindrena. Vi byggde upp en liten bana med några hopphinder, tunnlar, slalom, A-hinder, gungan och balansen. Man kunde göra på lite olika sätt och det var inga större svårigheter eller fällor med, det skulle bara vara en springa-och-ha-roligt-bana. Med Teddy la jag lite extra vikt vid kontaktfälten och med Jaffa var det slalomet jag körde lite extra. Och idag har Jaffa gjort en sak hon aldrig gjort förut! Hon har tänkt alldeles själv! :-p Vid slalomet så la jag mina händer bakom ryggen för att se vad som hände om jag inte var där och visade henne genom hela slalomet och visst, det gick liiite långsamt men hon tog pinne för pinne utan att gå ur eller göra fel! Detta i både höger- och vänsterslalom! Framsteg! :-)


Teddy missade inte ett kontaktfält även om det var på gränsen emellanåt, men då tog jag bara upp honom igen så han fick gå ner och "trampa" ordentligt. Han är så rolig när han slår med framtassarna neråt för att tillslut träffa gräset och stanna i det läget tills han får ett ok eller godis och massa beröm! (jag kör två-på-två-av metoden) Så jag är mycket nöjd med bägge mina hundar idag! :-)


Måste säga att Emmelis lilla Molle kommer bli riktigt farlig på banorna när han kommer ut och tävlar sen... vilket litet energiknippe! Han är bara lite över året ändå kan han nästan allt! Och han har sån jädra fart också! :-)


När jag kom hem (efter att ha varit ute på Maxi och handlat lite också) slocknade jag framför tv´n... riktigt skönt! :-) En tuff söndag, då får man sova lite!




/Maria




Hittade lite gamla roliga bilder som jag slänger in! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Gulledej!