onsdag 29 oktober 2008

Packa...

Två månader kvar till flytten och jag har redan börjat packa... lika bra att börja i tid! :-) Dessutom är det skönt att packa lite då och då så att vi inte behöver stressa sista dagarna.

Helgen har bara handlat om agility. I lördags klev jag upp kl 4 på morgonen (gäsp) för att ta mig till Västerås med Teddy och köra två lopp. Det var årets sista utomhustävling, det var på en stor idrottsarena, perfekt ställe att ha tävling på! Stora planer, gott om plats och dessutom läktare med tak. Nu var ju vädret så pass bra att jag varken behövde sitta under tak eller slå upp tältet.
Teddy skötte sina två lopp jättefint, det var bara matte som var lite ofokuserad och "otaggad", så vi fick lite tidsfel i bägge loppen, felfria i övrigt. Lite irriterande att få 0,06 i tidsfel i agilityloppet... behöver ju två nollade agilitylopp till för att kvala till SM. Men men det är ju ingen katastrof om vi inte kvalar, det kommer fler SM. Och just nu känns det som om det är flytten som kommer stå i fokus ett tag framöver.

I söndags var jag på Motala brukshundklubb och höll en liten agilitykurs för fem förare med hundar. Det var riktigt kul! :-) Speciellt att se skillnaden när de provade tipsen jag gav dem och att det funkade. De själva verkade också vara nöjda med dagen och jag hoppas de har lite att jobba på nu! :-) Kan mycket väl tänka mig att ha en sån kurs igen.

Snart dags att sova... Linus har redan slocknat här bredvid mig i soffan! Så söt... ;-)

/Maria

Inga kommentarer: