måndag 13 oktober 2008

Partyhelg!

I lördags var det 20-årsfest för Linus och Hegge. Vi började här hemma hos oss redan på eftermiddagen då Hegge, Jimmy, Ywe och Macko kom. Fixade lite käk och pratade lite innan resten av folket började strömma in. Allt som allt var det ca 20 pers här. Riktigt kul! :-) Vid halv tio drog alla vidare ner till stan och Hugo´s där vi tillbringade resten av kvällen. Linus och jag avslutade kvällen med att dra till Med eller Utan för att käka varsin skagenbaguette, de är så j-vla goda där! Har aldrig ätit godare baguetter! Mums! :-)

På förmiddagen (innan festen) var min storebror med flickvän och hälsade på. Min brorsa bor i Tyskland så vi ses inte alltför ofta så det var kul att han kikade förbi en sväng! :-) Och så var det första gången jag träffade hans tjej, Malin. En snäll och trevlig tjej! :-) Vi satt och kollade lite i gamla fotoalbum från när jag och mina bröder var små så både Malin och Linus vet allt om våran uppväxt nu!



Gårdagen blev lugn, vi var en sväng hos Linus föräldrar och åt den traditionella söndags-middagen och det var min favoriträtt igår! Köttgryta! Det är gott, det! :-) Annars var det en riktigt slapp söndag, jag var ute på långsväng med hundarna på morgonen och sen somnade jag en stund på eftermiddagen och vaknade inte förrän vid sex. Var lite seg då så jag slog på en film Linus och jag köpte för ett tag sen, men som jag inte sett än. "The shining" av Stephen King. Den var väl sådär, varken bra eller dålig.



Slänger in ett par filmer från i onsdags. Jag tränade lite med Teddy och Jaffa innan kursen och Monica filmade. Jaffa har ökat tempot i slalomen! :-)



/Maria


1 kommentar:

Malin Björlin sa...

Du vågar inte säga ngt annat nu när du vet att jag läser din blogg =) hehe nejdå men tack du var också jätte trevlig. / M