lördag 1 november 2008

Härlig, frostig morgonpromenad!

Nyss hemkommen med hundarna från dagens morgonpromenad. Vilken härlig morgon det är! :-) Frost i gräset och på träden medans solen lös på, så fint! Och så hundarna som sprang runt i frihet! Jag gick elljusspåret först, för att sedan knalla vidare neråt Sjöboknäppan och runt Ekenäs. Tog bara lite över en timme, men hundarna är glada och nöjda nu iaf! :-) De fick ju hälsa på ett får också när vi var ute. Längs med spåret finns det ett par fårhagar, men fåren brukar hålla sig på avstånd. men idag var det ett får som var keligt och stoppade ut huvet mellan stängslet så jag började klappa och klia i pannan på den, åh så skönt tyckte den! :-) Hundarna höll sig bakom mig, men så tog jag först Jaffa och lyfte upp henne så hon kom nos mot nos med fåret. Det var både läskigt och spännande på samma gång tyckte hon. Först nosade hon, sen ryckte hon tillbaka huvet... men så var hon tvungen att nosa lite till... för att sedan dra tillbaka huvet lika fort igen! Såg roligt ut! Sen lyfte jag upp Teddy, han nosade lite snabbt, gav fåret en snabb slick på mulen (haha!) och sen ville han ner igen! :-) Skulle haft kameran med mig... får bli nästa gång.

/Maria

Inga kommentarer: