söndag 17 maj 2009

Agility, agility & mera agility! (& lite spår)

Vadstena tävling idag, och hurra! Jaffa nollade hopploppet, dessutom inom referenstiden!=) Det var nog andra gången hon nollade ett lopp helt och hållet, första gången var i Frövi för två år sen.
Så det är ju roligt att hon visar att hon kan ibland! Hon kom på femteplacering, det delades ut 4 pinnar...attans! =) Agilityloppet gick också bra, fick en vägran, men hon var under tiden och tog sig där in på en sjunde plats. Och det viktigaste av allt... inga fel i slalom! =)
Har varit på kurs hela helgen (förutom idag då!) för Marie Hansson, då är det Teddy som har fått slita lite. Har fått en hel del nyttiga tips vilket är rätt så bra att ha nu inför landslagsuttagningar och SM... Fick träna på väldigt bra kombinationer som man kunde handla på olika sätt. Kom fram till att Teddy är som snabbast när jag gör framförbyten, men det har jag vetat sen innan. Det som var kul var ju att se hur mycket det skiljde i tid mellan framför, bakom eller blindbyte. Det skiljde upp till en halv sekund och det blir ganska mycket om man kör en hel bana...

I fredags förmiddag var Mia Nielsen och jag ut till Fallstugorna och la först fyra spår (två åt mig, två åt henne) sen tog vi en långsväng på andra sidan skogen och sen gick vi spåren. Jaffa började och denna gången gick det bra igen! =) Hon nosade på, klarade både bloduppehållet och "återgången". Skönt, då var det bara nåt som var lite tokigt sist jag spårade!
Vad ska man då säga om Teddys spår... ja, för det första så la ju Mia och jag inte våra egna spår, vi la åt varandra, så hon gick med mig när jag körde både med Jaffa och Teddy. Teddy gick och nosade på bra och så säger Mia att "nä, här gick jag inte... men han spårar ju uppenbarligen så följ med honom". Vilket jag också gjorde... och tro på fan, han hade hittat ett helt annat spår än det Mia la! För rätt som det var kom han fram till en klöv som inte tillhörde oss. Det var bara att berömma och vara glad! Troligen hade ju detta spår någonstans på vägen korsat det Mia la och så gick han på det. Spår som spår säg, huvudsaken är att man hittar en klöv i slutet! =)
Nu var ju jag lite ful och tog med mig den klöven... visste ju inte om vi skulle hitta den som Teddy egentligen skulle fram till och jag har inte råd att förlora en klöv, behöver ju ha två stycken. (vi hittade Teddys ursprungliga klöv senare... så nu har jag tre! Någon som saknar en klöv från Fallstugorna, bara att höra av sig, jag har den... ;-))
Sen spårade Mias hundar och det gick fint, de hittade sina klövar precis där jag lämnat dom! =)

Dags att klippa klor på hundarna... söndagsnöje! ;-p

/Maria

Inga kommentarer: