söndag 31 maj 2009

Borta bra men hemma bäst!

Iallafall när man ligger och huttrar och fryser i ett tält 20 mil hemifrån och bara fått 2-3 timmars sömn pga kyla! Så var min första natt i tältet i Oskarshamn även fast jag var fullt påpälsad med diverse kläder, låg nerkrupen i en sovsäck och hade Teddlan tätt, tätt intill mig. Kl 5 igår morse gav jag upp, då var jag tvungen att röra på mig, så jag tog Teddy och knallade en sväng. Sen kom solen och lös upp vid mitt tält, så då satte jag mig och åt frukost och kollade när banbyggarna förberedde det sista inför tävlingen (snacka om att det var ensamt där, inga andra tävlanden syntes till! För en gångs skull var jag verkligen först på plats ;-p)
Framåt sju-tiden dök Marcus och Lukas upp (Lukas är Teddys kullbrorsa) och gjorde mig sällskap. Sen var det bara att vänta på att tävlingarna skulle starta. Första loppet för Teddy var en agilitybana med massa, massa tunnlar! Jag räknade det till att man skulle ta tunnlar sex gånger i rad, utan ett enda annat hinder emellan! Kul bana! =) Och hade det inte varit för en förarglig rivning på hinder 2 så hade det varit ett riktigt bra lopp för mig och Teddy. Och dessutom, för första gången på 4-5 år så satte jag Teddy i starten istället för att starta med honom. Han väntade snällt på mitt kommando! =)
Hoppbanan var också rolig, med vissa klurigheter här och där (hopploppet ingick dessutom i landslagsuttagningen). Men... även där fick vi en rivning!? Teddy som nästan aldrig river, rev alltså ett hinder på vardera bana igår. Efter att jag gått av honom så fick han vila lite, sen kände jag igenom hela honom (hittade inget konstigt) och så fick han en omgång massage (han somnade...=))
Jaja, det skulle ju komma en tävlingsdag till!
Jag hade turen att träffa ett par trevliga herrar som erbjöd mig att få sova i deras klubbstuga (fiskeföreningen) som låg ovanför brukshundklubbens stuga. Ja tack! Sagt och gjort, jag packade mina grejer och flyttade in. En hel övervåning för mig själv, med värme! Sov säkert 7-8 timmar inatt, vilken verkligen behövdes! Vaknade pigg och utvilad vid fem-tiden.
Idag var det hopploppet som stod först på schemat för mig och Teddy. Och idag var både hopp-och agilityloppet med i landslagsuttagningen.



Allting gick kanonfint tills jag för en hundradels sekund fick för mig att hinder nr 15 skulle tas från "rätt" håll... så jag skickade på Teddy rakt fram på det och i precis samma stund kom jag på att hindret skulle tas från andra hållet... Disken var ett faktum! Attans matte! Men körde på som om ingenting hade hänt för Teddy gjorde ju bara som jag sa!


Och agilityloppet...

Där fick vi en kanonfin start, jag fick in honom jättefint i slalom... men sen visade jag en anings fel, för han flög in i fel tunnel (nr6). Körde vidare och jisses vad bra ett lopp kan gå när man redan är diskad! ;-p
Jaja, nu är det bara att ladda upp för Frövi nästa helg! =)
/Maria

Inga kommentarer: