söndag 24 maj 2009

Trevlig helg med god mat!

Då var snart även denna helgen förbi. Det har varit en bra helg med besök både fredag och lördag. I fredags kom Linus farmor och farfar förbi på lite kaffe och kollade in våran fina lägenhet, de tyckte vi hade gjort ett bra val! =) Fint och lugnt läge, lagom stort, mysig trädgård mm.

Igår hade vi besök ändå från Kristinehamn då min pappa kom hit med sin fru Caroline och hennes son Ludwig. Fram med grillen och köttet! =) Linus och pappa var första grillmästare och köttet blev kanongott! Vi satt och pratade och åt och hade det trevligt i några timmar innan de åkte hem för den här gången.

I förmiddags var jag, Linus och Ingvar ut till Birgittas udde med Teddy, Jaffa, Sten och Champis. Jag har aldrig varit där ute, vad fint det var! =) Underbar natur och lagom lång promenadsträcka. När vi kom hem hade Birgitta (inte den heliga... Linus mamma!=)) gjort i ordning äkta svensk husmanskost, köttbullar och potatismos, åh så gott! =)
Strax efter maten ringde min mobil, det var domaren som ska bedöma Jaffa på anlagsprovet i viltspår. Onsdag eller torsdagkväll blir det av! =) Han skulle återkomma på tisdag om närmare tid. Spännande! =)

Slänger in några bilder från promenaden.


/Maria
Teddlan ute på udden
Resten av hundgänget
Teddlan
Alla utom jag!
Heliga Birgittas hemliga källare... :-p

Inga kommentarer: