fredag 9 oktober 2009

Det var en gång...

En anonym läsare av min blogg har önskemål om att höra hur Linus och jag blev ett par... här kommer historien!
När jag började tävla agility med Teddy (2004) så la jag märke till en ursnygg kille som ofta var på samma tävlingar som jag. Vi småpratade ofta på tävlingar och för varje gång blev jag mer o mer intresserad av denna snygga kille som hette Linus. Lite småförälskad kan man nog säga att jag var! =) Mina närmsta klubbkompisar (Kumla BK tillhörde jag på den tiden) retades lite varje gång Linus var på samma tävling och sa "Men Maria, titta vem som är hääär!" (alltid med glimten i ögat). 2006 flyttade jag till Motala (från Åmmeberg) och jag visste ju att även Linus bodde i Motala... så jag var inte sen med att fråga honom om vilken klubb som var bäst lämpad om man ville träna/tävla agility. Han tillhörde Vadstena BK och därmed var det även bestämt att jag också skulle tillhöra den klubben! =) Framåt hösten 2006 åkte jag och Linus och tränade tillsammans för första gången. Han hade inget körkort (har fortfarande inte, men det blir nog övningskörning snart) så jag hämtade honom och skjutsade hem honom. När jag stannade bilen utanför hans hus (eller ja, hans föräldrars hus!) så frågade jag lite fint om jag fick följa med in och "se hur han bodde". Jag råkade bli kvar hela kvällen... ;-) Hans föräldrar bjöd på kvällsmat (hamburgare) vilket ledde till att jag hade en utmärkt anledning till att bjuda hem Linus till mig... för att bjuda tillbaka såklart! =) Några dagar senare blev det så att Linus kom hem till mig och vi tillagade tacos tillsammans. Och hade en mysig film/pratkväll. Därefter tog det inte lång tid innan vi officiellt var ett par och jag svävade på moln! =) Jag (som aldrig var den snygga, populära tjejen i skolan, utan mer "kompistypen" och plugghästen) hade fått min drömprins! :-) Och var riktigt kär och lycklig (och är fortfarande, ska jag säga!=)).

Det här är den korta versionen av historien, den långa skulle inte en människa orka med att läsa... ;-) Den 21:a september (min födelsedag) hade vi 3-årsjubileum. Jisses vad tiden rullar på...

Hoppas historien var till belåtenhet, annars får du "anonym" höra av dig så får jag komplettera den lite! =)
Linus student 2007
/Maria

1 kommentar:

Anonym =) sa...

Tack så mycket det var kul att höra=)
Kan du inte lägga upp hur du och linus bor. Ni flytta ju nyligen så tänkte det vore kul att se alla rum ;)