söndag 18 oktober 2009

Silver på Östgötamästerskapen!



Teddy med fyra utav sina fem rosetter från gårdagen.
Japp, då var årets Östgötamästerskap avgjort! Silver för Teddy! =) Han gjorde fyra jättefina felfria lopp igår!
Första loppet var Klubbkampen (agilityklass). Teddy låg etta tills sista hunden gick in på banan och fick bättre tid. Men en andra plats är inte illa! Jaffa hamnade på en 14:e plats (utav 15 som kom i mål) med 35,22 fel... inte det bästa vi gjort kanske! :-p Det strulade nåt så otroligt i slalom, vi fick först 2 vägringar och sen en femma i slalom + en massa tidsfel.
Andra loppet var agilityloppet som ingick i ÖM. Där gjorde både Teddy och Jaffa felfria lopp, Jaffa slutade 8:a och Teddy 3:a. Då gällde det bara att sköta sig i hopploppet också. Dom loppen fick jag filmade med hjälp av Tessan så dom ser ni här!


Jaffa, den lilla, lilla fulingen ;-) smet mellan ramen på däcket och det blev därmed en disk i hoppen och vi var ute ur leken (fast vi hade ju redan fel från slalomen). Mer träning på däck också alltså! =) Och en massa, massa slalomträning, hon behöver bli mycket mer självständig där och inte vara så beroende av mig. Jag behöver nog lägga om träningen helt när det gäller slalom, ska bara hitta ett sätt som passar Jaffa.


Och här var Teddys avgörande lopp. Det var två hundar som låg före oss, varav en även slog oss i detta lopp och tog guldet. Men jag är jättenöjd med en 2:a plats, speciellt med tanke på att Teddy gjorde fyra kanonlopp igår. Inte ofta vi får fyra nollor!

Men det tog ju inte slut här, Åke och jag skulle ju starta i lag också! Jaffa, Busan och Teddy alias Krydderi Krokus-lag. Av sju startande small-lag hamnade vi på bronsplats. Teddy nollades sitt lopp, Busan fick 0,99 i tidsfel och Jaffa fick 10-15 fel i slalom. Man räknar de två bästa resultaten så totalt fick vi 0,99 fel.

Vilken dag! Jag tror att fyra lopp på en dag är för mycket för Jaffa, hon tappar fokus. Får se hur det går på Spökhoppet om två veckor, då är det 3 lopp på en dag. Det blir troligtvis sista tävlingen för i år, hundarna behöver ett litet vinteruppehåll. Kommer att träna på klubben när det är barmark, men annars ska vi ägna oss åt promenader och spår. Och jag har ju ett slalom här hemma som jag kan träna Jaffa på, så hon kommer inte slippa sin träning! :-p

Idag är det slappdag för både mig, Linus och vovvarna. Sköönt!

/Maria

Inga kommentarer: