onsdag 14 oktober 2009

Teddy är på G igen!

Anna-Stina och jag var i Ödeby idag dels för att lägga spår åt Axa och dels för att Räjsa skulle få prova på personsök. Jag la ett halvlångt spår åt Axa, hon har aldrig gått ett blodspår förut så jag krånglade inte till det alltför mycket. Passade även på att lägga ett spår åt Teddy också, ca 150 meter långt. Medans spåren låg och drog sig lite, knallade vi iväg med alla hundarna (+ett barn, Wilmer var med och han älskade skogen!=)). Anna-S gick iväg och gömde sig medans jag höll hennes unghund som sedan fick nosa reda på matte. Inga problem där inte! =) Tillbaka till bilarna och fram med Teddys spårsele. Svansen åkte ner på honom och han försökte fly in i Anna-Stinas bil, men jag drog på honom selen och sen var han som vanligt igen. Som att vända på en hand! Det kommer att krävas ytterligare några veckor innan han känner sig helt trygg igen. Så fort vi kom till spårets början var han på topp! J-vlar vad han drog iväg! Jag fick släppa linan för det var så snårigt och jag behövde plocka ner snitzlarna samtidigt. Men han gick klockrent och tvekade inte en enda gång! =) Nu känner jag igen min hund i spåret igen! Han har nog blivit snäppet bättre rent utav! :-D Inget spår åt Jaffa idag, för Mia och jag ska gå spår på fredag och det räcker med en gång i veckan för Jaffa för att hålla hennes intresse uppe.
Efter Teddys insats, var det dags för Axa att debutera som spårhund. Och vilken debut! Som om hon aldrig gjort annat än att spåra! =) Dock blev det ett snöpligt slut, då klöven var borta.... antagligen nåt rovdjur som blev glad över en gratis måltid. Men Axa fick låna den andra klöven när vi kom tillbaka till bilen, så hon iallafall fick sig en belöning! Slutet gott allting gott!

/Maria

Inga kommentarer: