lördag 12 mars 2011

Den nya Teddy?

Kan en hanhund ändra beteende så fort efter en kastrering? Speciellt om ingreppet görs så sent som vid 8,5 års ålder?
Teddy har läkt nu och det firade vi idag med en lång promenad runt Råssnäs udde i det fina vädret. Vi mötte hundar, vi gick förbi hundar, vi såg hundar på avstånd. I vanliga fall blir Teddy ganska okontaktbar och vill fram till mötande eller förbipasserande hund. Idag räckte det med att jag bara sa hans namn så vände han uppmärksamheten mot mig direkt. Kopplad eller okopplad, jag fick samma respons oavsett. Han vände och kom till mig och gick fot!
Ett annat beteende jag märkt skillnad på är att han inte stannar vid tik-kissfläckar och slickar, det är nåt han i vanliga fall är helt besatt av att göra! Han känns... annorlunda. Men på ett positivt sätt. Lyhörd och kontaktsökande. Undrar om det håller i sig...
Det återstår att se, det har ju inte ens gått två veckor sedan operationen än.

Melodifestivalen... RÄTT LÅT VANN! =)

/Maria

Inga kommentarer: