söndag 13 mars 2011

Trött matte, jättetrött Teddy

Ja, efter två långpromenader är det kanske inte så konstigt...
Först var jag i Ödeby med Johanna och Frodo (och Teddy, Jaffa vägrade följa med och ville vara hemma med husse). Första halvan av promenaden erbjöd snö, snö och ännu mera snö, dessutom sån där jobbig snö som man sjunker ner i och fötterna halkar undan för varje steg man tar. Frodo och Teddy verkade oberörda och knallade på, Teddy lite segare än vanligt, men det var ju trots allt första skogspromenaden på ett tag.
Sista halvan av promenaden var precis så som det skulle vara! Lite snö, men lätt att gå i och enstaka ställen snöfritt och lerigt! =) Om ett par veckor så ska jag välkomna leran, bara snön försvinner! ;-) Vi var ute i närmare två timmar och var lite så där lagom möra i benen efteråt.

Åkte hem till husse och Jaffa, som även dom hade varit ute på en lite längre promenad här hemma. Linus och jag åkte iväg och handlade, åkte hem, åt lite mat och sen kom Malle och då var det dags för nästa promenad! =) Tog återigen bara med mig Teddy (kände på mig att Jaffa inte ville ut tillsammans med ett par huskys, så hon fick vara med sin husse igen) och Teddy blev så glad av att se Malle! =) Malle hade med sig sin lilla Diva, som nyligen blivit blind. Teddy var den första utomstående hunden Diva träffade efter att ha blivit blind och hon blev lite osäker, så Malle beslöt sig för att bara ta med Gunne, sin andra husky-tik. Diva fick bädda ner sig i halmen i bilburen igen och där låg hon bra. Vi tog oss en promenad runt Råssnäs udde och Teddy var sååå trött! ;-) Lillkillen! Totalt tre timmars promenad idag...
Nu ligger han och sover gott i soffan och jag tänker inte störa honom mer än nödvändigt idag.

/Maria

Inga kommentarer: