söndag 27 mars 2011

Våren är här!

Och jag hoppas den är här för att stanna! Visserligen snöar det ute nu, men det är så lite, så lite och det borde inte lägga sig... eller? Vi har ju trots allt ställt om klockan till sommartid nu, det borde väl snön fatta?? ;-)
Helgen har varit helt okej, bäst var gårdagen då jag och Johanna äntligen tog oss runt i Ödeby på ett vettigt sätt! Visst var det snö och is på sina ställen, men inte i närheten av hur det har varit. Hundarna blev glada, nöjda och trötta! =)



Så här låg Teddy hela kvällen efter Ödeby-promenaden igår, enda gången han reste sig var när det var dags för kvällsmat! Snacka om trött... ;-)


Undrar hur trött han kommer vara efter tävlingen på lördag då? Det är trots allt ett tag sen vi tävlade och dessutom har han hunnit med en operation däremellan. Konditionen är inte riktigt där den ska vara än, men vi jobbar på det. Skulle laga cykeldäcket idag som har varit trasigt ett tag, men hålet var så pass stort att det får bli en ny innerslang. Förhoppningsvis kommer vi ut på en liten cykelrunda imorgonkväll. Ska ta det lugnt ett par veckor och inte cykla på för hårt, då vi inte har cyklat på ett bra tag nu... Det har liksom varit aningens för halt och för mycket snö.


Jag blir så glad av att tänka på att tävlingssäsongen närmar sig! =) Och bäst av allt är att bästa Johanna och Frodo ska med! Det här kommer bli bästa tävlingssäsongen ever! Teddy är pigg och glad trots sina snart nio år fyllda, han kommer älska att ha sällskap av bästisen Frodo under tävlingsdagarna. Matte är pigg och glad trots sina snart 30 år fyllda (ja... jag blir kärring i år! ;-)) och jag kommer heja som attan på Johanna och Frodo! Ojoj, vad kul vi kommer ha! =)

Att få ha bästa polarna med sig på tävling höjer kvalitén med en si så där 110%!


Åh, idag har jag och Linus köpt guppys till vårat lilla akvarie! Dom är så fina och färgglada! =)

Jag hoppas på massa guppybebisar! Kampfiskarna flyttade vi över till det stora akvariet i förra veckan, nu saknas bara ett stim mindre fiskar däri. Det är så himla fint i det stora akvariet, Linus har verkligen fixat till det med back-to-nature bakgrund och fin inredning.


Dags för lite kvällsmat då kanske.


/Maria

Inga kommentarer: