tisdag 7 april 2009

Perfekt spårning! =)

Jag, Monica, Monika och alla hundar åkte ut till Fallstugorna idag och la ut fem blodspår (ett till varje hund). Medans spåren låg och "drog" lite så tog vi en promenad på en timme innan vi kom tillbaka för att låta hundarna jobba lite. Monica och Merlin började, det gick helt utan problem. Vi tror att Merlin har hittat sitt kall här i livet... spårning! =)
Därefter var det Jaffas tur. Jag visade henne början av spåret, sen skötte hon resten perfekt! =) Ska nog anmäla henne till en viltspårskurs, för hon tyckte om det här! Men hon vill inte ta klöven i munnen, den är bara god att slicka på! =) Sen körde Monika och Spike, gick också utan problem och likaså Monica och Milton. Teddy fick vänta till sist och då var han lite taggad efter att ha suttit i bilen och väntat! Han skötte sig också helt perfekt, nosade sig fram hela vägen till klöven! Vilka duktiga hundar vi har allihopa! =) Kommer med all säkerhet att ge mig ut och spåra med jyckarna inom snar framtid igen! Det är nyttig hjärngympa för dom små liven! =)
Lägger ut bilder här inom kort!

Nu måste jag göra mig redo för kalas, vi ska iväg och fira Linus farmor som fyller år idag!

/Maria

Inga kommentarer: