lördag 20 juni 2009

Agilityträning

Var på klubben idag med Malle, Emmeli och Linn för att köra en klass 1 hoppbana. Filmerna här är det bästa mina hundar presterade idag... Teddy fick jag köra flera gånger om innan han ens tog hela banan! Han struntade i tunnlar och säcken och jag fick börja om på nytt flera gånger innan vi till slut fick till det här loppet... och då var både han och jag trötta, så det blev ett seeegt lopp, men med riktigt bra fart i slalom iaf! Om ni undrar varför jag ryter i så vid den blåa tunneln och vid säcken så beror det på (som jag skrev innan) att han inte tog dom hindrena först. Jaffas lopp är skapligt, dock lite fel i början på slalom. Andra loppet jag körde med henne var bra fram till slalomet, där blev det kaos. Hon sprang förbi och när jag tog tillbaka henne (vilket jag gjorde ett antal gånger...) så blev det fel gång på gång... så jag avbröt till slut. Ingen ide att traggla, Jaffa blir bara osäker och då är det lika bra att avbryta. Men första loppet gick ändå skapligt, hon har fart och det är bara slalomet som strular lite.

Är inte jättenöjd med dagens träning, men vi skulle träna ihop på torsdag igen, hoppas det går bättre då! =) Vissa dagar är bra, andra inte... Men det är väääldigt nyttigt att se sig själv på film såhär och se var/vad man gjorde bra eller mindre bra. Och så är det bra att träna ihop med andra, man kan få tips och råd och lär sig av att titta på! =)

/Maria

Inga kommentarer: