söndag 14 juni 2009

SM, regn, disk och punka

Japp, så kan helgen sammanfattas! ;-p
Åkte ner till Karlskrona i fredags, det var 29 mil, varav det ösregnade i ca 27 mil... Dock var det uppehåll när vi väl kom fram! =) Vetrinärbesiktning (inga problem), lite shopping och sen visade Marcus (husse till Lukas som är Teddys bror) oss vårat hem för helgen! Vi fick bo i ett... missionshus! Det var hur trevligt som helst, med kök, sovrum, toalett och dusch. Och så naturligtvis en stor sal med altare och piano och allt!
Tillbaka till tävlingsplatsen för nummerlottning, Teddy fick nummer 35, brorsan Lukas nummer 47. Det var totalt 62 smallekipage.
Hem igen, somnade tidigt och vaknade tidigt på lördagmorgon. Det var regn i luften men uppehåll (för tillfället). Iväg till tävlingen, vi kom strax efter att mediumlagen startat. Satt och kollade lite, sen handlade vi lite hundgodis och smått och gott. Hittade något som Teddy och Jaffa verkligen tyckte var gott... torkad oxlunga! Mums, vad gott det var, de blev tokiga i det! =)
När medium, small och largelagen samt medium individuellt kört så var det då dags för small individuellt (lagom tills det började regna lite...). Banan var lite småklurig, men relativt bra ändå. Dessvärre blev det då en disk för Teddlan vid hinder nr 16... men loppet i sig var så bra att jag faktiskt inte ens blev besviken! Linus har filmat, så titta och bedöm själva...

Jag är väldigt nöjd med min vita lilla tuss! =)

Och så har vi Lukas lopp...

Eftersom Teddy och jag diskade oss så bestämde Linus och jag att vi skulle åka hem tidigare idag (jag fick starta med Teddy om jag ville, men vi ska köra så mycket i sommar ändå så jag sparar honom till nästa tävling).

Men innan vi åkte hem så åkte vi ner till tävlingen en stund i morse och tittade lite på mediumlagen och lydnaden. Vid nio-tiden drog vi oss tillbaka till bilen för 29 mils hemresa. Frid och fröjd... iaf i tio mil, sen fick vi punka på bilen! Suck! Jaja, bara att plocka fram reservdäcket, fälgkors och varningstriangel. Det gick ändå relativt smidigt, vi var iväg inom en halvtimme igen. Dock behövde vi en mack ganska snart för att få i lite luft i reservdäcket. När väl det var gjort så gick resten av resan smidigt och utan krångel! =)

Hem för att duscha, sen skulle vi äta söndagsmiddag hos Ingvar och Birgitta. Men precis när vi skulle åka fick vi höra av en granne att det var inspelning av "Göta kanal 3" nere vid dockan, så då tog vi oss en sväng förbi där först. Där var de i full gång att spela in en scen med Magnus Härenstam och Loffe Carlsson, kul att se! =) Sen blev det iaf söndagsmiddag! =)

Och nu är vi hemma och tar det lugnt igen, skönt! Hemma är alltid bäst...

Innan jag avslutar... Lukas kom på 11:e plats på SM, hur bra är inte det? =) Stooort grattis från oss, det var bra gjort! =)

/Maria

Inga kommentarer: