tisdag 6 januari 2009

Cykling och valpvakt





Idag började jag dagen med en lång cykeltur med hundarna på lite över en timme. Cyklade bort till Varamon och runt lite, så hundarna fick rejält med motion! =) Det är bra, då kan jag ta ett par lugna långpromenader de dagarna som kommer så är de nöjda. Är ju så trött efter jobbet (som börjar imorrn igen...) så det blir "bara" långpromenader då.
Teddy springer på fint när jag cyklar, han ligger flera meter före, medans Jaffa travar lugnt bredvid cykeln. Det märktes framåt slutet att de blev trötta, Jaffa halkade efter och Teddy låg inte riktigt lika långt före som i början av cykelturen.
När vi kom hem igen fick hundarna vara själva en liten stund, då jag och Linus behövde åka och handla en sväng. Så iväg till Maxi för att shoppa diverse gott! =)
Vi hann bara komma hem innan telefonen ringde och Birgitta undrade om vi kunde ta hand om lilla Chivas en stund, då hon och Ingvar skulle gå långsväng utmed Råssnäs udde. Visst kunde vi det, han är ju så liten och söt! =) Se bara på bilderna! Fast lite förvirrad verkade han allt vara när han var här, det var nytt och spännande och han fick ingen ro i kroppen. Men så fort Ingvar och Birgitta kom tillbaka så la han sig på rumsmattan och somnade! =)
Får väl se när vi får hem en sån där liten sötnos här... det blir när Linus har bestämt sig för att han vill ha en egen hund.
Bilden på Teddy och Jaffa är från förra veckan då jag och Monica gick runt Råssnäs udde. Det var kanonfint väder och solnedgång! =) En perfekt dag för fotografering vid vattnet!
/Maria

Inga kommentarer: