lördag 3 januari 2009

Duktiga Teddlan! =)

Bestämde mig igår för att åka iväg och tävla i Stockholm med Teddy idag, jag hade ju anmält honom, men visste inte om jag skulle orka när jag varit sjuk och allt. Men jag fick med mig Monica och då kändes det lite lättare att åka iväg, alltid lika skönt att ha någon att prata med i bilen! =) Det blev ju trots allt 56 mil fram och tillbaka...
Så upp och iväg vid halv sju imorse, framme i Sthlm strax före tio. Jag hade räknat ut på ett ungeför att Teddys klass skulle vara vid elva... tji för den! Klockan ett var jag inne och körde med Teddy (bättre att det var så än att jag hade kommit för sent...). Men Monica och jag uppehöll oss och kollade lite på husdjursmässan lite och spanade in large- och mediumhundarna innan det var dags för small. Banan var väldigt rolig, några fällor men ändå mycket flyt i den.
Teddy gjorde ett kanonlopp! Jag vet inte när ett lopp kändes så bra senast, allt bara flöt, inga missförstånd eller onödiga stopp eller svängar. Min lilla Teddlan! =)
Monica filmade så det kommer snart upp här på bloggen, håll utkik! =)
Teddys kullbror, Lukas, var också där och tävlade, en trevlig överraskning! Dom bor nämligen nere i Karlskrona och det är ju en liiiiten bit att åka... Det var kul att träffa familjen Hidling (Lukas matte o husse) igen! =)

Efter loppet (jag körde bara agilityloppet, anmälde honom aldrig till hopp) så var det dags för Teddy att paras (?). Hans tjej var nämligen precis lagom i höglöpet nu och de bor uppe i Nynäshamn så det var ju lika bra att vi sågs där uppe. Så Teddy och tiken fick till det i baksätet på en bil på en parkeringsplats... haha! =) Ska vi se om det dyker upp några mini-Teddisar om ett par månader! Hoppas!

/Maria

Inga kommentarer: