lördag 17 januari 2009

Teddys nya frissa!


Tog fram klippmaskinen nu ikväll, tyckte Teddy var lite väl långpälsad... frågan är om han inte blev lite väl kortpälsad nu istället! :-p Jaja, det växer ju ut igen! Och Jaffa ser ju ut som vanligt, henne vågar jag inte raka ner... (haha rakad sheltie är nog inte vackert!)

Imorse skjutsade jag in Linus till Vadstena, han skulle jobba extra ett par timmar... det tog bara ett par minuter efter det att jag släppt av honom så ringde han och kom inte in på jobbet, det var larmat och låst. Bara att hämta honom igen. Vi åkte iväg till ett motionsspår och gick en halvtimme med hundarna innan vi åkte hem igen.

Väl hemma så somnade jag ett par timmar igen... skönt med helg! =) Sen åkte jag och Monica ut med hundarna till skogen vid Nykyrka ridklubb och gick i en och en halv timme. Det var riktigt skönt och hundarna hade kul. Teddy blev lite kär i en cavalier-tik som gick förbi... hon var så intressant att han struntade i att söka efter mig när jag gömt mig (medans Monica höll i hundarna) och fortsatte rakt förbi mig ett par hundra meter fram där tiken fanns! Så intressant var jag i det läget... :-p I övrigt gick promenaden smärtfritt! Och nu är hundarna trötta och nöjda för idag. Är hundarna nöjda så är matte nöjd! =)

/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, lite snaggad blev han allt, käre Teddy! Hmm, lite taskigt kanske med tanke på årstid och kyla! Men det finns ju kläder för hundarna!
Ha dè!
//Birgitta