söndag 25 januari 2009

Långpromenad, agilityträning, middag hos Ingvar & Birgitta...

... ja, det är väl det som hänt den här helgen! Igår åkte jag och Monica åter ut till skogen vid Nykyrka ridklubb, det finns hur många vägar och stigar som helst att upptäcka där! =) Jag älskar när man kan variera promenaderna hur mycket som helst! Hundarna är riktigt lyckliga när de får springa omkring, upp och ner för branter (inte branter som på ett berg, utan mer som skogsbranter... som till och med en annan skulle ta sig uppför om man bara orkade...;-)). Det är en underbar skog och jag kommer försöka åka dit varje helg i fortsättningen. När vädret blir finare framöver kan man ju ta en heldag därute och ta med sig matsäck och bara utforska! =)

Idag börjades dagen med att åka till klubben med Malin och Nellie för att träna lite agility. Underlaget var inte det bästa, det var blött och några isfläckar här och där men det gick bra om man bara tog det lugnt med hundarna. Sex hopphinder och en lång tunnel kan man göra många handlingsövningar med! =) Teddy var taggad, men som sagt fick vi ta det lugnt och inte göra alltför snäva svängar. Och Jaffa var mer än taggad, henne gick det knappt att ta det lugnt det med! :-p Efter att ha fått köra kombinationen tre-fyra gånger var så byggde vi upp en raksträcka så hundarna bara fick rejsa loss! Och så avslutade vi med varsitt kontaktfält på A-hindret. Sen var det dags att åka hem, Linus och jag skulle vara hos Ingvar och Birgitta kl. 13 så jag fick gasa på (klockan var väl 12.10 när vi åkte från klubben och då skulle jag först skjutsa hem Malin till Fivelstad). Fick ringa till Linus på hemvägen och säga att han skulle komma ut till parkeringen så vi kunde åka direkt. Vi kom fram ganska precis till Ingvar & Birgitta och maten stod serverad (det är lyx på söndagar, få äta god, god, god mat! :-D)! Det blev potatis och kotletter, jättegott som vanligt! =) Lagom när maten sjunkit ner kom Linus farmor och farfar och det blev våffeldags! Lite våfflor går alltid ner... =)
Nu sitter jag här hemma och jäser, orkar nog inte äta mer förrän imorrn igen... Så blir det när man proppar i sig massa gott! =)
Imorrn är det jobbdags igen... suck, suck, suck... Det är ju så mycket på jobbet för mig nu, har full bil varje dag och minst lika mycket hämtningar! Men konstigt nog så lyckas jag hinna med allt innan fyra...
Jaja, det är ju bara fem dagar, sen är det ju helg igen! =)

/Maria

Inga kommentarer: