onsdag 28 januari 2009

Rallylydnad 2

Då var andra kursgången avklarad (med nöd & näppe!). Alla hanhundsägare fick slita häcken av sig idag, då det var en löptik där... men Teddy var inte värst! :-D Och jag fick kontakt med honom till 80 % ändå, de övriga 20 % var löptiken mer intressant...
Började även idag med kontaktövningar och klicker, sen en liten repetition av förra veckans skyltar och sen lite mer klickerövningar. Mot slutet fick vi se vilka skyltar vi ska träna på till nästa gång: höger sväng, vänster sväng, höger runt och vänster runt. Bara att träna på! =)

Idag fick jag mina uppsägningspapper från jobbet... måste säga att det är blandade känslor jag har! Samtidigt som det är trist att behöva gå, så känns det som det är början på nåt nytt, nåt bättre! =) Igår fick dessutom Linus beskedet att han får vara kvar på sitt jobb (yeah!!!) så då får ju iaf han in en full lön, så vi kommer klara oss gott och väl ändå! =) Då kan jag ta mig tid och hitta ett riktigt BRA jobb, som jag vill ha och som jag trivs med! =) Den 17:e mars kör jag min sista dag, sen får vi se vart det bär av!

Ojoj, nu är Teddy trött! Han ligger helt utslagen i soffan! :-p Mycket för honom idag... först en promenad efter jobbet (då var Jaffa med också så klart!), sen iväg på kurs, där det dessutom var en löptik att tänka på! Blir en lugn dag för vovvarna imorrn, en promenad efter jobbet får räcka.
Men nu ska det borstas tänder på hundarna! Hihi... :-p

/Maria

Inga kommentarer: