torsdag 26 mars 2009

Det här med att vara arbetslös...

... det är nog jobbigare än att jobba! Det ska städas, diskas, tvättas och allt annat man fixar med i hemmet, hundar ska tas om hand (minst en långsväng om dagen, lösa i skogen) och som om inte det vore nog så är det en herre som har blivit bortskämd med att få skjuts kl 5 på morgonen så han slipper cykla till sina arbetskamrater som han samåker med! Puh! Det är ju mitt i natten!
Men vad gör man inte för sin äskling... ;-) Oftast åker jag ju bara hem och lägger mig igen, förutom igår då jag faktiskt var pigg så tidigt på morgonen och fick för mig att gå med hundarna i Varamon. Det var ganska ödsligt där kl halv sex på morgonen... nästan lite spöklikt, eftersom det var 12 minusgrader så var det dimma över vattnet och alldeles vindstilla... kusligt! ;-p Men härligt! Hundarna fick vara fria och jag behövde inte hålla alltför mycket utkik eftersom vi var alldeles ensamma.
Idag roade jag mig med att irra runt i skogarna vid Nykyrka ridklubb, var ute i en och en halv timme. Tappade bort mig totalt och gick väl runt i en si sådär 20-25 minuter innan jag hittade nåt som liknade en stig igen. Efter mycket om och men tog jag mig iaf tillbaka till bilen, till och med hundarna var trötta då! =) Åkte hem och slängde Teddy i badet, så nu är han vit, fin och fluffig!
Linus jobbade över idag så jag åkte in till Vadstena och hämtade honom. Han har legat och sovit i över en timme nu och klockan är bara tio i nio... stackarn sliter ut sig... ;-)

Arbetsförmedlingen imorrn... basinformationsmöte... jippi... Vet ju redan hur allt funkar, har varit på ett sånt möte tidigare och jag har varit arbetslös tidigare också, men men... det är väl lika bra att gå dit... Hoppas chefen för "bajsbilen" ringer snart så jag får sätta igång och jobba lite!

/Maria

Inga kommentarer: