fredag 6 mars 2009

Fin begravning

Tog farväl av farfar idag... det var en fin begravning med de närmast anhöriga. Det var jobbigt, men jag vet att farfar har det bättre nu, han får vara med farmor igen och han slipper ha ont.
Prästen höll tal, vi sjöng några psalmer (249,248 samt 297) och sen blev det sorgligt (sorgligare) när farfar skulle sänkas ner i jorden. Alla hade fått varsin ros att lägga på kistan. Min mamma hade skickat en fin bukett som en sista hälsning. Alla grät vid graven. Men det var väldigt fint ordnat och farfar fick ett fint farväl.
Efteråt åkte alla till Klockarbacken och åt lite mat och pratade om allt mellan himmel och jord. Det var trevligt, det är inte så ofta man träffar hela släkten. Vissa hade jag inte sett på många, många år. Och det är alltid kul att träffa pappa som jag inte ser många gånger per år. (även om det inte var ett roligt sammanhang idag)

När jag väl kom hem igen hade jag lätt kunnat somna på fläcken, jag var jättetrött. Men eftersom mina otroligt trevliga (lite fjäsk... ;-)) svärföräldrar skulle komma förbi och äta lite god mat så fick jag hålla mig vaken. Fixade i ordning lite i lägenheten (Linus hade gjort kycklingpaj under dagen så maten var redan fixad!), kollade lite på tv´n och sånt där viktigt.
Ingvar och Birgitta hade med sig Champis och lille Chivas så Jaffa fick umgås lite med sina artfränder! ;-) De hade dessutom köpt ett par fina blommor som vi genast ställde upp i fönstrena! Linus hade lyckats bra med pajen, den var jääääättegod! =) Vi hade en trevlig kväll med mat, sprit och Let´s dance! (och hur fan kunde Niklas åka ut före Elisabeth!?? Skandal!!!!)

En händelserik dag med både sorg och glädje och många känslor inblandade. Det behövs en riktigt god natts sömn för att återhämta sig nu.

/Maria

Ha det så bra nu farfar... tänker på dig...

Inga kommentarer: