tisdag 24 mars 2009

Vart tog våren vägen?

Den försvann lika snabbt som den kom! Fick en smärre chock vid 23-tiden igår kväll när jag skulle ta sista svängen med hundarna och det var världens snökaos ute! Det hade kommit mer än en decimeter snö och det blåste storm! Nu vill jag ha vår, ingen mera snö! Och desto snabbare våren kommer, desto snabbare får jag antagligen jobb! Pratade med chefen för "bajsbilen" idag och det ser ljust ut för att jag åtminstone ska få ett vikariat över sommaren! =) När snön försvinner och det blir varmare ute så får dom mer att göra, så jag hoppas det blir vår snart!

Min första vecka som arbetslös har varit rätt lugn, jag har pysslat mycket här hemma och hållt på massor med hundarna. I onsdags var det dags för kursstart och innan kursen började tränade jag med Teddy och Jaffa. Gick hur bra som helst! Bara slalomet släpper för lilla madame snart... det går långsamt framåt. Jag har anmält Jaffa till en helgkurs med Marie Hansson i maj, hoppas jag får lite bra råd och tips då!
Kursen (som jag håller tillsammans med en tjej vid namn Caroline) gick smärtfritt, det var en riktigt bra grupp! =) De gjorde stora framsteg bara första gången, så ska bli intressant att se hur dom utvecklas under kursens gång. Imorgon ska de få lära sig däcket och bordet, samtidigt som vi ska ha förra veckans hinder (hopp, slalom, tunnel) vid sidan om. Vi får väl se hur mycket de får köra imorrn med tanke på snön, annars får det bli mycket teori istället...

Jag tog en långsväng med hundarna i förmiddags och hade hoppats på en mysig snöpromenad. Det var bara det att det blåste så jäkla kallt! Burr! Men jag gick iaf en timme, hundarna fick springa lösa borta på fotbollsplan vid Råssnäs (en jättestor plan, det tar säkert 20-25 minuter bara att gå runt den, det är flera fotbollplaner). De sprang runt och var så lyckliga och grävde ner nosarna i snön och plöjde fram! =) Tur att nån är glad åt snön iaf... ;-)

/Maria

Inga kommentarer: