tisdag 17 mars 2009

Wiihaa! Fri! =)

Sista dagen på jobbet, nu är jag fri! (ett finare ord för arbetslös...) Men har "bajsbilen" i sikte, det verkar lovande för att jag ska få det jobbet! =) Träffade nämligen en anställd från det åkeriet idag och vi började prata. Han hade redan hört om mig, hans chef hade sagt att det var en tjej som hade ringt och sökt jobb! =) Och dom har aldrig haft en kvinnlig anställd, så det börjar väl bli dags för det, tycker jag! Får väl se nästa vecka vad han säger.
Sista dagen på jobbet var som alla andra dagar, massor att göra. Fick en rejäl (och då menar jag REJÄL) utskällning av en gubbe som tyckte att jag parkerat min lastbil dumt när jag skulle lossa några paket. Han kom instormandes och bara vrålade på mig! Inget "ursäkta, jag behöver komma fram med min bil, kan du flytta på lastbilen", utan det var mer "är du helt j-vla dum i huvet, där kan du inte stå j-vla chaffis, du blockerar ju hela vägen, jag ska minsann ringa din chef bla bla bla bla...". Jag svarade bara "visst gör det du, det är ändå min sista arbetsdag idag så jag tror säkert att dom kommer sparka mig!" ;-) Då blev han ännu mer förbannad och vrålade ännu mer (vid det här laget stod det väl en tio personer runt om och bara stirrade, för gubben skrek verkligen och var högröd i ansiktet). När han gastat klart efter ungefär fem minuter gick jag lugnt ut och flyttade på lastbilen och gick sedan in igen och fortsatte med arbetet. Jisses, såna människor det finns... han hade bara behövt be snällt så hade jag ju gått ut direkt och flyttat på lastbilen... suck... Ett stort fuck you för såna griniga j-vlar! Lite vänlighet har aldrig skadat nån.

Efter jobbet har jag bara tagit det luuuugnt och skönt! Tog en snabb kissrunda med hundarna efter jobbet, sen satt jag vid datorn ett par timmar innan Malle och Baby kom för en långpromenad. Vi knallade runt lite i Råssnäs och pratade och njöt av kvällen. Det är kul att vi har börjat ses lite igen, har saknat henne sen vi tappade kontakten lite (vi har hållit kontakten, men inte lika intensivt som förut och vi har inte setts så mycket på sistone). Men det finns så mycket att prata om nu också när man inte setts på ett tag, det är roligt! =)

Nehe, nu ska jag njuta vidare av min första fria (arbetslösa...) kväll! =)

/Maria

Inga kommentarer: